Corneliu Coposu

Acum 15 ani, „Ultima instanţă morală” a românilor, Corneliu Coposu, s-a stins. Era 11 noiembrie 1995.

La 14 noiembrie 1995, Bucureştiul asista la cea mai emoţionantă înmormântare de după eliberarea de comunism. Mii de tineri au mărşăluit pe străzile Capitalei suspinând după Senior.

Acest om a fost un model, plasmuit curat, fara dorinta legitima de razbunare pentru ce a indurat, fara excese in viata publica.

Am ales o poza care-l defineste, echilibrat, ganditor si cu o tigara aprinsa in mana.

Ion Cristoiu considera ca ori de câte ori s-a încercat a se identifica democraţia cu haosul, pluralismul cu derbedeismul, parlamentarismul cu trândavul inutil, arta poetica cu fanfaronada lingusitoare,  exemplul lui Corneliu Coposu a putut servi cu brio drept contraargument. (adaugare proprie, imi cer iertare)

About bucuresci

Hoping for the best but expecting the worst !
This entry was posted in Bucurestiul meu and tagged , , , . Bookmark the permalink.

16 Responses to Corneliu Coposu

  1. SUNFLOWER says:

    Acum ar trebui sa iau modelul tau si sa iti amintesc felul cum a fost tratat C. Coposu de populatie, la revenirea in tara dupa revolutie? Sau erai prea micut ca sa-ti amintesti?(iti amintesti in schimb cum a fost scuipat A P)Probabil de aceea nu ai stiut sa apreciezi nici ce a transmis Paunescu.Erai prea micut ca sa mergi pe picioarele tale la Cenaclu… ( Pe Coposu il respect la fel de mult ca tine.A fost un bun sef de partid si a trecut prin destule suferinte ca sa nu i se innobileze spiritul)

    • Veta de la IEMI, colega lu Dorel! says:

      Seniorul nu a revenit in tara dupa “rivolutie” fiindca nu fusese plecat niciodata dupa inscenarea de la Tămădău din 14 iulie 1947, atunci când a fost arestat impreuna cu majoritatea fruntasilor taranisti.
      Dumneavoastra sigur ati fost prinsa de flama fesenista a anilor ’90 si fermecata de latraturile fetitzelor de la APACA… cele de genul : “Nu vrem lei nu vrem valuta, vrem ca Roman sa ne f—ta!!”, “Coposu roade osu’!”, “IMGB face ordine!” etc.
      Imi amintesc insa cum Paunescu “mânca salam cu soia” de la prim-secretarii judetelor incantate de cenaclu’ Flamura Roshie, unde tipa ca un turbat: “El e Cârmaciu’!”
      In rest, va urez multa sanatate!

  2. SUNFLOWER says:

    Multumesc.Si sa aveti parte de ce-mi doriti. Sa stiti ca m-am straduit intotdeauna sa stau departe de tot ce inseamna politica si nu am fost prinsa niciodata de nici o “flama”. E foarte adevarat ca am facut o confuzie,(imi cer scuze), Radu Campeanu a fost plecat in Franta si a revenit dupa Revolutie. Dar stiu ca a fost un moment cand Corneliu Coposu a fost scos sub protectia politiei din sediul PNTCD-ului, si transportat intr-un TAB pentru a nu fi agresat de populatie.Nu as fi amintit de asta, dar trebuia pusa in evidenta nedreapta judecata a maselor, ca si in alte cazuri… Domnul B stie mai bine despre ce vorbesc.Si luati-o mai usor,linistiti-va, ca prea v-ati “inflamat”, doamna Veta…

    • bucuresci says:

      Fiecare dintre noi va avea parte de ceea ce trebuie, totusi nu inteleg ce cauta poetul fluviu in aceasta postare🙂 fiindca a stricat deja atmosfera😦
      Ambele personalitati au avut nevoie de protectia politiei din motive diferite, insa, hai mai sunflower, sper ca ai inteles ca exista o diferenta!
      poetul a fost scuipat ca un simbol al comunistului ceausist ce era, pe cand omul Coposu era tinta manipularii de catre frica celor care furasera/deturnasera ideile cotiturii din decembrie 1989.

  3. o femeie romanca says:

    Am fost acolo in ultima zi a trupului sau deasupra pamantului.
    Am fugit pe ascuns de la birou fiindca as fi avut probleme. De altfel, ulterior s-a aflat ca am fost, insa efectul a fost atenuat de trecerea timpului.
    Chiar si in ’95 inca mai puteai avea probleme daca mergeai sa aduci un omagiu unui OM.
    (In ultima vreme, romanii nu stiu decat sa jigneasca orice incercare de salvare a onoarei Romaniei, asa ca nu ma mira ca in fata unui omagiu sincer pentru un luptator patriot si exceptionala personalitate, se primesc comentarii de genul primului postat aici. Nu accept nici un fel de comentariu la ce am scris in paranteza fiindca nu ma intereseaza. Cu riscul de a parea mandra!)
    *
    Ce sentimente au fost ATUNCI in sufletul meu? De la emotia pe care o ai la moartea propriului bunic transpusa in eroul purtat pe brate in frumoasa piata intesata de oameni, pana la respectul profund si indescriptibil fata de cel care, dupa ce si-a petrecut tineretea in crunta mizerie din inchisorile comuniste, a revenit printre noi deschizandu-ne ochii catre noua lume care se crea in vietile si pentru vietile noastre tinere.
    Ce sentimente sunt ACUM in inima mea? De la durerea ca moartea ultimilor revolutionari ai Romaniei produsa in anul 1989 a fost, in esenta, zadarnica pentru urmasii lor, pana la durerea de a simti si a ma intreba: ROMANIE, PE TINE, CINE TE VA MAI JELI?! (Retorica!)
    Ar mai trebui sa se nasca vreo cateva zeci de Coposi si vreo cativa Stefani cei Mari pentru ca noi sa mai avem curajul de a spune ca suntem romani prin Europa!
    Ma rog la Dumnezeu ca printre pruncii ce vor veni pe acest pamant sau pe pamant strain din sange romanesc sa se-ntample ce am scris mai sus! Si unul dintre prunci sa fie al meu! Acesta este omagiul meu pentru OM. Acestea sunt transformarile lacrimilor mele pentru Senior si cei ca el. Aceasta mai e singura speranta in care mai cred.
    ASA SA NE AJUTE DUMNEZEU!

  4. Cristi says:

    daca ar mai traii acum s-ar inchina, si-ar da palme daca vede ce se intampla in guvernul nostru🙂

  5. SUNFLOWER says:

    Pentru femeile romance( colege cu Dorel) si altii care mai citesc ce am postat la primul comment : Ce am scris, ii era adresat lui Bucuresci, ca o completare la o mai veche discutie.Nu cred ca imi poate arata cineva un singur cuvant jignitor la adresa acestui om sau a vreunei “incercari de salvare a onoarei Romaniei”. De ce nu ne putem spune parerea fara sa aratam cu degetul tot timpul lucruri negative imaginare, ca sa parem noi cei buni si cei curati…? Recititi va rog ce am scris in paranteza, in finalul acelui comment care v-a revoltat atat…

  6. bucuresci says:

    1. in comentarii la postari, daca ai ceva de spus cuiva in mod direct poti scrie asa :
    @bucuresci
    2. sa respectam fiecare ce are de zis, nu toata lumea este in stare doar sa linguseasca si sa laude pe cineva cum o facea raposatul poet Adrian Paunescu

  7. Veta de la IEMI, colega lu' Dorel, "defectat" in SUA in '86! says:

    “El e Cârmaciu’!”
    Noi tragem acum (in 2010!) ponoasele scolii de patriotarzi de la “Flamura Roshie” gen Vasile Seicaru, Victor Socaciu etc. Pe discipoli nu i-am zarit nici prin Piata Universitatii din aprilie-mai 1990??!
    Prietenii stiu de ce…

    • bucuresci says:

      Si da si nu.
      Crezi ca Basescu, Geoana sau Antonescu mergeau la Cenaclu? nu cred
      pe de alta parte , fara acel cenaclu, Romania proaspat eliberata de Ceasusescu nu cadea in prosternarea lui Iliescu si a minerilor lui .
      In plus, nici golanii de la Universitate nu cred ca mergeau la cenaclu.

  8. SUNFLOWER says:

    @oameni buni: Tot ce am vrut eu sa spun, poate fi rezumat intr-o singura propozitie: OPROBIUL PUBLIC NU ESTE INTOTDEAUNA JUSTIFICAT.(Indiferent cine sunt personajele sau care sunt motivele). Vedeti, oameni buni, de aceea au scris grecii cu litere sculptate in piatra “NIMIC PREA MULT”, pentru ca si admiratia si veneratia (sau orice sentimente laudabile)pot fi daunatoare daca sunt in exces si pot duce la fixatii pe anumite idei, fapt care ii face pe ceilalti sa vorbeasca singuri…

    • bucuresci says:

      oprobiul public este intodeauna justificat, chiar si cand apare in urma unor manipulari, dar doar pentru cei care inteleg ceva din ce se intampla in jurul lor.

  9. SUNFLOWER says:

    @bucuresci : am crezut pana acum ca discut cu o persoana de sex masculin.Am acum un indiciu clar ca sunteti…o doamna. Ma voi adresa pe viitor in consecinta, stimabilo!

Leave a Reply

