Rebusistica

Zilele trecute, navigam din blog in blog si asa am ajuns intr-un loc drag mie si de acolo am vazut ca netul este plin de re bu sis ti ca. Amintirile au revenit, despre cum le explicam celor din jur ca desi revista REBUS era plina de careuri, rebusistica e altceva🙂

Am si publicat cate ceva.

Azi, inspiratia m-a ajutat sa compun un monoverb criptografic cu titlul :

Un sport cu … codita

Este poate prea incifrata, nu am dat (inca) cheia dar succes amatorilor la dezlegare !

About bucuresci

Hoping for the best but expecting the worst !
This entry was posted in bucuresteni, Bucurestiul meu and tagged , . Bookmark the permalink.

37 Responses to Rebusistica

  1. Pingback: Criptograma vegetariana | Dr.A's Canapé

  2. LAUR says:

    interesantă la prima vedere . merg pe două piste , 1-un sport care i se poate adăuga doi de i la sfârșit și 2-un sport care se termină în ș sau ț !

    • bucuresci says:

      Asteptam sa apara dezlegatorii inspirati pe aici sa vada si creatia mea, nu e gandita ca la carte, mai degraba in spiritul acela neconventional al dr.A
      Sa revenim la oile si taurii nostri, pardon berbecii nostri si sa dam inca un hint.
      Negativ la ideile tale, codita e mai degraba a sportivului🙂

  3. LAUR says:

    ȘTAFETĂ (câte litere are cuvântul tău ?)

  4. bucuresci says:

    Incepeti sa va apropiati … desi nu prea va inteleg rationamentele 😀 .
    In loc sa va spun numarul de litere, mai bine va intreb : numerele din criptograma dau o operatie corecta ?

  5. Dr.A says:

    3 14 = zece fara doi -> pieze
    trei ori patru e doisprezece

  6. SUNFLOWER says:

    O egalitate combinata cu ideea de SPORT (cu codita)ar putea duce la…ECHITATIE. Dar sa nu ma intrebi de alte rationamente :))
    Hai ca ma mai gandesc…

  7. SUNFLOWER says:

    Hmmm.. Esti mai greu de descifrat decat Dr.A, pe care l-am rezolvat…repede, repede.😉

  8. LAUR says:

    TRIATLON ? (chiar nu știu la ce să mă gândesc)

  9. LAUR says:

    TRAP (cu codița calului)

  10. LAUR says:

    RĂSPUNSUL CRED CĂ ESTE : TRĂPAȘ !
    De la trei virgulă pașpe(!) minus ceva … iese TRĂPAȘ , și ținând cont că dacă alăturăm TRAP cu PAS (două alergări la hipodrom) iese TRĂPAȘ !

  11. SUNFLOWER says:

    Pe cea dominicala, nu.Se vede ca fotografia e facuta din turla catedralei, la o anumita ora cand accesul e permis, probabil.Daca as fi putut mari fotografia, as fi luat numarul masinii din parcare si as fi identificat locatia, deci denumirea catedralei, deci programul, deci….:))

    • bucuresci says:

      Nu stiu daca merge marit, eu am incercat sa imi dau seama ce masina este😦
      Ma opresc la Franta si Germania, tinand cont de tipul caselor din jur !

  12. SUNFLOWER says:

    Pana la urma ..era “trapas” ?

  13. SUNFLOWER says:

    E ciudata rau. Daca nu era monoverb, ma gandeam la bridge. Se joaca in patru, si se poate juca la trei mese. Dar monoverbele isi pastreaza forma. Eu ma dau batuta. De abia astept raspunsul.

    • bucuresci says:

      Monoverb inseamna ca raspunsul e un cuvant interpretat din pozitia componentelor (imagini, semne)

      Gasiti cuvantul din comentarii : taurii nostri, fluturat toti batiste albe, infingeti sabia😀

  14. SUNFLOWER says:

    Hai ca m-ai zapacit de tot!🙂 Corida? Asta nu e sport.Orice, dar nu sport. E abator in aer liber. Ar trebui sa dorm…sper ca noaptea va fi un sfetnic bun.😉 Sper sa dau raspunsul maine.Taurii nostri…matadori? Picadori?…in fine, vad eu…Pe maine.

    • bucuresci says:

      3 x 4 = 12 dar 2-ul e taiat deci pastram 3 x 4 = 1 si stim ca prima litera din alfabet e A, a treia e C si a patra e D.
      Concluzie C ori D A adica CORIDA in care atunci când un toreador se retrage din activitate, își taie și codița, pe care majoritatea toreadorilor o poartă ca un simbol.
      In Wikipedia la Categorii pentru corida gasim
      Categorii: Sporturi sângeroase | Cultura Franței | Cultura Portugaliei | Cultura Spaniei.
      Cam asta ar fi!

  15. LAUR says:

    MIȘTO RAȚIONAMENTUL !
    TE AȘTEPTĂM CU DE-ALEA PENTRU PĂMÂNTENI !

  16. SUNFLOWER says:

    …se pune c-am stiut?🙂
    oricum, eu nu m-as fi gandit niciodata la corida ca la un sport. E o lupta inegala acolo…

  17. Dr.A says:

    Si cu = ce faci ?

  18. Dr.A says:

    tabala inmultirii 3×4=12 e ok insa in etapa doi tu folosesti 4×3=1 ca sa-ti construiesti raspunsul si in ecuatia aia = e nefolosit.

  19. bucuresci says:

    Hei, Dr.A , ca sa fie ca la carte, spune-mi te rog ce raspuns astepti si adauga tema si cheia.
    Eu voi dezlega enigma si voi posta raspunsul asteptat de tine😀

    De ex:
    Titlul :EROARE
    Cheia : 2, 2, 7, 4 sau 2, 6

    (Raspunsuri : nu am folosit egal sau am gresit) !

Leave a Reply

